Shipping & Return

Här nedan kan du läsa om våra policys gällande frakt och retur.

Våra varor skickas globalt. Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 600 SEK (60 €) till alla EU-länder, Storbritannien och Norge. I Finland och Sverige erbjuder vi fri frakt på alla beställningar över 300 NOK (30 €).

Country Shipping method Cost

Finland

Posti

6,95€ (70 SEK)

Norge

Bring

6,95€ (70 SEK)

Sverige

Flera

6.95€ (70 SEK)

EU-länder (Gemany, Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia,
Republic of Cyprus, Czech Republic, Denmark, France, Greece, Hungary,
Ireland, Italy, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania,
Slovakia, Slovenia and Spain)

Posti

22,90€ (220 SEK)

Baltian countries (Estonia, Latvia, and Lithuania)

Posti

11,90€ (120 SEK)

UK (notice you may be obligated to pay customs fees)

Posti

22,90€ (230 SEK)

US and Canada (notice you may be obligated to pay customs fees)

Posti or
other

69,90€ (700 SEK)

To all other countries – contact us for more information
(notice you may be obligated to pay customs fees)

Posti or
other

69,90€ (700 SEK)

LEVERANSTIDER

I Sverige, Finland och Norge är leveranstiden från 2-4 arbetsdagar. I EU och i Storbritannien är leveranstiden från 3-14 dagar.

Alla andra länders leverans kan variera beroende på avstånd och skatt. Observera att alla nämnda leveranstider är i en normal situation – säsongsmässiga, miljömässiga eller politiska förändringar kan påverka normal leverans.

Alla svenska och norska paket skickas från vårt lager i respektive land och alla finska paket skickas från vårt huvudlager i Finland, Seinäjoki.

RETUR OCH PENGAR TILLBAKA-GARANTI

Du har rätt att returnera dina köp inom 14 dagar för full återbetalning. Ångerrätten gäller endast för produkter som är oöppnade, i originalförpackning och i säljbart skick. Vi betalar alla portokostnader för returer. Detsamma gäller om du märker att produkterna du fått är defekta av någon anledning.

Om du vill returnera eller har frågor om returer, vänligen kontakta oss på: support@aarjahealth.com

Eller ring oss: +47 922 31 312

På Aarja tror vi på transparens och kvalitet. Vi lovar att alla våra produkter är tillverkade enligt högsta kvalitetsstandard och endast innehåller exakt vad vi säger på etiketten. Om du inte är nöjd med kvaliteten på våra produkter/tjänster, vänligen kontakta oss så att vi vet hur vi kan förbättra och betjäna dig bättre.


KLAGOMÅL

Efter att du mottagit produkterna ska du, så snart du har möjlighet att göra det, kontrollera om leveransen är i enlighet med orderbekräftelsen, om produkterna har skadats under transporten eller om det finns fel eller brister i produkterna.

Om produkterna är felaktiga eller saknas när du får produkterna i din besittning kan du, beroende på omständigheterna, kräva rättelse av felet, omleverans, prisavdrag, ersättning eller hävning av köpet. Meddelande om fel och defekter i produkterna kan lämnas till oss muntligen eller skriftligen genom att meddela kundtjänst inom 14 dagar efter att du upptäckt felet eller defekten. Av bevisskäl rekommenderar vi att du skickar oss ett skriftligt klagomål till kundtjänst. Vi kommer att bekräfta mottagandet av alla klagomål skriftligen.

Kontaktinformation angående klagomål:
Tel: +47 922 31 312
E-post: aarja@aarjahealth.com

KONFLIKTLÖSNING

Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo. Köparen kan kontakta Konsumentrådet för att få hjälp i en eventuell tvist med säljaren, eller så kan även EU-kommissionens klagomålsportal användas om du vill framföra ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomålet lämnas in här: http://ec.europa.eu/odr.


EJ UTHÄMTAD LEVERANS

Vi levererar alla beställningar genom Bring in Norway (Finland Posti) eller lokala posttjänster. Paketen hålls vid sista anhalten i 7 dagar (observera att detta kan variera mellan länder och kan vara upp till 14 dagar). Du får ett meddelande när paketet kommer. Om du inte har fått paketaviseringen eller hämtat ut ditt paket kan du kontakta oss. Ej uthämtad försändelse kommer inte att returneras om du inte kontaktar vår kundtjänst för att deklarera den. Alla outtagna paket debiteras automatiskt 100 SEK för porto och hantering i samband med återbetalningen (SVERIGE, FINLAND, NORGE OCH EU). Om din beställning skickas till Storbritannien eller andra länder utanför EU debiterar vi automatiskt fraktkostnaden när vi gör en återbetalning. Kontakta oss alltid om det är några problem med din försändelse eller beställning, tack.


FÖRETAGETS INFORMATION

Huvudkontor, Norge
Aarja Health AS
Altaveien 92, 9513 Alta, Norge
E-postadress: aarja@aarjahealth.com
Telefonnummer: +47 922 31 312

Aarjas fabrik, Finland
Minorito OY
Teollisuustie 16, 60100 Seinäjoki
E-postadress: minorito@minorito.fi
Telefonnummer: +358 20 730 1160