Frakt och returer

Läs här information om våra riktlinjer för frakt och returer.

 

RIKTLINJER FÖR FRAKT OCH KOSTNADER

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 499 SEK till hela Sverige (gäller inte lokal leverans).

-Paket i brevlådan 49 kr (upp till 0,5 kg)

-Paket till utlämningsstället 89 kr (från 0,5 kg)

 

LEVERANSTIDER

I Sverige är leveranstiden från 2-5 arbetsdagar beroende på bostadsadress. Det kan förekomma förseningar från fraktbolaget i samband med helgdagar och semesterperioder.

Alla paket skickas från vårt lager i Stockholm, Sverige. 

 

RETUR 

Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan, utan att ange någon anledning. Så snart vi har tagit emot och behandlat varorna du har returnerat återbetalas beställningsbeloppet till köparen. För att ångerrätten ska gälla krävs att varan/varorna är oanvända, samt att produkt och förpackning vara i oförändrat och säljbart skick. Det betyder att du inte kan använda produkten, ta bort etiketter eller bryta några förseglingar. För att utöva ångerrätten måste varan/varorna returneras till Aarja Health AS i originalförpackningen. 15 § ångerrättslagen ska köparen stå för returkostnaderna.

Skicka oss ett e-postmeddelande på support@aarjahealth.se, eller använd vårt kontaktformulär här.

Vi behöver följande information:

  1. a) ordernummer (finns i orderbekräftelsen, på följesedeln eller fakturan)
  2. b) ditt namn och kontaktuppgifter

 

Återbetalning av returer:

Om du har betalat med kort återbetalar vi beloppet till samma kort som du använde vid köpet. Returer behandlas normalt inom 3-5 arbetsdagar. Om du har frågor relaterade till återbetalning, kontakta oss direkt genom att använda vårt kontaktformulär här , eller kontakta oss på support@aarjahealth.se

Om du har betalat med Klarna kommer Klarna att återbetala dig när vi har godkänt returen.

Om du har betalat med Swish återbetalas beloppet till det kontonummer ditt Swish-konto är kopplat till.

Varorna ska skickas med Posten (Bring).

 

REKLAMATION 

Efter att du mottagit produkterna ska du, så snart du har möjlighet att göra det, kontrollera om leveransen är i enlighet med orderbekräftelsen, om produkterna har skadats under transporten eller om det finns fel eller brister i produkterna.

Om produkterna är felaktiga eller saknas när du får produkterna i din besittning kan du, beroende på omständigheterna, kräva rättelse av felet, omleverans, prisavdrag, ersättning eller hävning av köpet. Meddelande om fel och defekter i produkterna kan lämnas till oss muntligen eller skriftligen genom att meddela kundtjänst inom 14 dagar efter att du upptäckt felet eller defekten. Av bevisskäl rekommenderar vi att du skickar oss ett skriftligt klagomål till kundtjänst med ett foto. Vi kommer att bekräfta mottagandet av alla klagomål skriftligen och hantera klagomålet inom 7 arbetsdagar.

Kontaktinformation gällande klagomål:
E-post: support@aarjahealth.se eller använd vårt kontaktformulär här.

 

KONFLIKTLÖSNING

Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i minnelighet. Köparen kan kontakta Konsumentrådet för att få hjälp i en eventuell konflikt med säljaren, eller så kan även EU-kommissionens klagomålsportal användas om du vill framföra ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. 

Vi levererar alla beställningar genom Bring i Sverige eller PostNord. Paketen hålls vid sista stoppet i 7 dagar (observera att detta kan variera och kan vara upp till 14 dagar). Du får ett meddelande när paketet kommer. Om du inte har fått paketaviseringen eller hämtat ut ditt paket kan du kontakta oss. Ej uthämtad försändelse kommer inte att returneras om du inte kontaktar vår kundtjänst för att deklarera den. Alla outtagna paket debiteras automatiskt 100 SEK för porto och hantering i samband med återbetalningen.

Kontakta oss om det finns några problem med din försändelse eller beställning.

 

FÖRETAGETS INFORMATION 

Aarja Health AB
Kistagången 20B, 16440 Stockholm, Sweden
E-postadress: support@aarjahealth.se
Telefon: +47 78 44 20 00

Hemsida: aarjahealth.se

 

På Aarja tror vi på transparens och kvalitet. Vi lovar att alla våra produkter är tillverkade enligt högsta kvalitetsstandard. Om du inte är nöjd med kvaliteten på våra produkter/tjänster, vänligen kontakta oss så att vi vet hur vi kan förbättra och hjälpa dig bättre.